איכות חיים
מהמורות (במפרים) בכביש יוצרים מהמורות בגופינו ובנשמתנו - הכיצד
הסטורית המהמורות
לפני שנים עלה רעיון של הקנדים להקים מהמורות בכבישים מאוד מסוימים כדי להוות מכשול לנוסעים במקומות אלו ולהגביל את מהירותם. המהמורות היו קטנות בלתי מציקות וכל מטרתן הייתה להגביל מהירות נסיעת של נהגים פרועים בכבישים פנימיים וצרים. בקנדה עשו זאת בשימוש מוגבל ועל פי תקן כנהוג במדינות מתוקנות ונאורות. אך למרות הכול הקנדים ממציאי השיטה בחנו את השיטה ולאחר זמן וגילו שרב הנזק על התועלת. הם הסרו את המהמורות המסוכנות ומצאו שיטה עדינה יותר יעילה יותר שאינה מסכנת את הציבור ואת האדם הפרטי. בשיטה החדשה הקנדים יוצרים בקטע קטן של כביש צר ופנימי פסי צבע מחוספסים או בליטות מזעריות. ברגע שהמהירות עולה מעל למהירות המותרת תחוש רעידה קלה, שתאלץ אותך הנהג לרצות להגביל את מהירות הנסיעה מבלי לגרום לך להתרגז, מבלי להקפיץ ולטלטל את הרכב ואת גבך ומבלי לגרום לך להסיט את העין מהכביש (כל מה שמוכר מהמהמורות בעבר).
הקנדים הגיעו למסקנה שהמהמורות גרמו ליותר נזקים מאשר תועלת והשיטה החדשה רק מוכיחה לאורך שנים את יעילותה ומביישת את השיטה הישנה.
בשיטה החדשה יש פסי צבע מיוחדים או בליטות זעירות בקטעים קטנים אשר גורמים לנו להוריד את המהירות אך אינם גורמים לנזק כל שהוא לרכב ולנהג.
המצב בישראל
ישראל אימצה את שיטת המהמורות הישנה ונתנה לה אינטרפרטציה מאוד מעניינת התואמת את האופי הישראלי.
כל מי שחפץ לחסום גישה לכבישים מסוימים ירים מהמורה על הכביש, ואם עדיין נוסעים באותו כביש ידאגו להרים עוד יותר את המהמורה עד שתהיה גבעה מציקה ומטרידה. הכוונה לעצבן את הנהג לגרום לו לאי נוחות כך שיתייאש וימצא לעצמו דרכים חלופיות.
במקרים רבים הסיבה האמיתית של הצבת מהמורות היא, חסימת נהגים מלעבור בכבישים מוחלפת בטענת שוא שהמטרה היא להגביל את המהירות.
בארץ אין תקן למהמורה והראיה כל מהמורה שונה מקודמתה בגודלה ובגובהה.
המהמורות הראשונות שהיו הופיעו בסביון אך מאז זה הפך לאופנה מזיקה בכל הארץ ובכל מקום נגלה יצירתיות ובכל מקום הגודל והגובה שונים לחלוטין.
ריבוי הרשויות הקטנות מעצימה את הבעיה כי כל רשות רוצה להתבודד ולחסום מעבר לאחר ושאף אחד יעבור דרכ ישובו.
לעיתים קרובות הכביש הרוס אך באותו כביש מתנוססים גבעות שהן איכותיות בהרבה מהכביש.
המהמורות גורמות לנהג הישראלי נזקים קשים אשר מצטברים מבלי שנשים לב אנו נפגעים פיזית ונפשית. ובנוסף נזק מצטבר לרכב, נזק אקולוגי כי כל בלימה מופרזת יוצרת זיהום אוויר קשה של הבלמים והדלק. נזק בצורה של פקקים מיותרים ולתאונות מיותרות עקב עצבנות מצטברת, וחוסר תשומת הלב מוסטת ממרחב הכביש ומצטמצמת בציד נקודתי של המהמורה.
סיכום הנזקים הישירים והעקיפים מהמצאות המהמורות :
1. פגיעה מצטברת בעמוד השידרה התחתון, בכתפיים ובצואר.
2. החרפה של כאבים בכלל ובפרט כאבי ראש, גב, כתפיים, צואר ועוד.
3. אין ספק שנסיעה במהמורות בכביש מהווה גורם נוסף מצטבר וחמור לבעיות גב, צוואר, עצבנות ולחץ.
4. איבוד הריכוז ותשומת הלב מהכביש: - בזמן שאנו מחפשים על הכביש את המהמורה אנו מסירים את המבט והריכוז שלנו לנעשה בכביש.
5. מבנה המהמורות גורם לטלטול מוגזם ומזיק גם במהירות נמוכה בהרבה מהמותר.
6. הטלטלות היומיות גורמות לזעזועים וליציאה ממצב של איזון.
7. הטלטלות העזות גורמות לנזק מצטבר לרכב והמתלים, הבלמים והקפיצים נשחקים, נזק העלול להוביל לתאונות.
8. גרימת עייפות ותשישות מהמתח ומהטלטלה.
עובדות מהשטח:
לעיתים בקטע כביש קצר יש 10 מהמורות, מי מכם שאינו מגלה סימני כעס , לחץ וחוסר ריכוז בנהיגה כי הוא מחכה או מחפש מוקשים נוספים, ולבסוף אנו מותשים ולעיתים חוסר הריכוז יגרום חלילה במקום אחר לתאונה.
נהגים יורדים במהירות לשוליים.
נהגים אשר עוברים את המהמורות בנסיעה מהירה כי לטענתם תחושת הטלטול פחותה.
אופנועים וקטנועים מעדיפים את המהמורות כמקפצה כייפית.
הנזק הנגרם מבלימות מיותרות עקב ריבוי המהמורות:
סטיית תשומת הלב מהכביש
שחיקת בלמים מואצת
העלאת זיהום האוויר עקב חיכוך מיותר של הבלמים והגלגלים יוצרים גזים רעילים
עצבנות ומתח ועוד.
הקשר בין תאונות למהמורות:
נסיעה יום יומית בכבישים עם מהמורות גורמים ל חוסר סבלנות, עצבנות, לחץ של הנהג, חוסר תשומת לב, בלמים ובולמי זעזועים שחוקים (כפי שעצבינו נשחקים) ועוד. כל אלה מהווים מגורמים העיקריים לתאונות.
המסקנות:
1. רצוי שכולנו נתפקח כולל הרשויות והממשלה, לדאוג באמת לתושבים ולמנוע מפגעים של המהמורות בכבישים או גרימת חסימות כבישים.
2. למנוע את האפשרות של הרשויות לחסום כבישים בעזרת מהמורות כי אנשים ימשיכו לסוע בכל דרך שתביא אותם ליעדם.
3. עלינו להתלכד, לתרום כל אחד לפי רצונו וכישוריו ולהחתים אנשים רבים על עצומה כדי שנגיש אותה לחברי הכנסת כדי לחוקק חוק עם סטנדרטים נאותים להתקנים חדישים ואגב מאוד זולים ולהוריד את המפגע הנקרא מהמורה מכבישי ישראל.
4. אם באמת טובת הציבור עומדת מול עייני המתכננים מומלץ לאמץ את מסקנות הממציאים הקנדים שנטשו את השיטה הישנה הלא מוצלחת של מהמורות על הכבישים, ואשר עברו לשיטה היעילה יותר שאינה מזיקה לאדם לרכבו ולסביבה והוכחה יעילה יותר להגבלת מהירות .
5. אני מציע במקום להשקיע במהמורות נשקיע בכבישים תקינים, זה גורם חשוב לבטיחותנו ובטיחות יקירינו .
6. אני מציע להתארגן כקבוצה לא תלויה אשר תניף את הדגל כדי לאלץ את הרשיות והממשלה להמיר את המהמורות לשיטה החדשה והיעילה של הגבלת המהירות.
לתומכים בעצומה אנו מציעים להרשם כאן ולאלה היכולים להציע הצעות לפעולה יעילה אנא עשו זאת.
לרישום:
יצחק טבעוני
BSc.TE
נטורופט ומומחה לרפואה פונקציונלית
http://www.tivoni.com
מהמורות (במפרים) בכביש יוצרים מהמורות בגופינו ובנשמתנו - הכיצד
הסטורית המהמורות
לפני שנים עלה רעיון של הקנדים להקים מהמורות בכבישים מאוד מסוימים כדי להוות מכשול לנוסעים במקומות אלו ולהגביל את מהירותם. המהמורות היו קטנות בלתי מציקות וכל מטרתן הייתה להגביל מהירות נסיעת של נהגים פרועים בכבישים פנימיים וצרים. בקנדה עשו זאת בשימוש מוגבל ועל פי תקן כנהוג במדינות מתוקנות ונאורות. אך למרות הכול הקנדים ממציאי השיטה בחנו את השיטה ולאחר זמן וגילו שרב הנזק על התועלת. הם הסרו את המהמורות המסוכנות ומצאו שיטה עדינה יותר יעילה יותר שאינה מסכנת את הציבור ואת האדם הפרטי. בשיטה החדשה הקנדים יוצרים בקטע קטן של כביש צר ופנימי פסי צבע מחוספסים או בליטות מזעריות. ברגע שהמהירות עולה מעל למהירות המותרת תחוש רעידה קלה, שתאלץ אותך הנהג לרצות להגביל את מהירות הנסיעה מבלי לגרום לך להתרגז, מבלי להקפיץ ולטלטל את הרכב ואת גבך ומבלי לגרום לך להסיט את העין מהכביש (כל מה שמוכר מהמהמורות בעבר).
הקנדים הגיעו למסקנה שהמהמורות גרמו ליותר נזקים מאשר תועלת והשיטה החדשה רק מוכיחה לאורך שנים את יעילותה ומביישת את השיטה הישנה.
בשיטה החדשה יש פסי צבע מיוחדים או בליטות זעירות בקטעים קטנים אשר גורמים לנו להוריד את המהירות אך אינם גורמים לנזק כל שהוא לרכב ולנהג.
המצב בישראל
ישראל אימצה את שיטת המהמורות הישנה ונתנה לה אינטרפרטציה מאוד מעניינת התואמת את האופי הישראלי.
כל מי שחפץ לחסום גישה לכבישים מסוימים ירים מהמורה על הכביש, ואם עדיין נוסעים באותו כביש ידאגו להרים עוד יותר את המהמורה עד שתהיה גבעה מציקה ומטרידה. הכוונה לעצבן את הנהג לגרום לו לאי נוחות כך שיתייאש וימצא לעצמו דרכים חלופיות.
במקרים רבים הסיבה האמיתית של הצבת מהמורות היא, חסימת נהגים מלעבור בכבישים מוחלפת בטענת שוא שהמטרה היא להגביל את המהירות.
בארץ אין תקן למהמורה והראיה כל מהמורה שונה מקודמתה בגודלה ובגובהה.
המהמורות הראשונות שהיו הופיעו בסביון אך מאז זה הפך לאופנה מזיקה בכל הארץ ובכל מקום נגלה יצירתיות ובכל מקום הגודל והגובה שונים לחלוטין.
ריבוי הרשויות הקטנות מעצימה את הבעיה כי כל רשות רוצה להתבודד ולחסום מעבר לאחר ושאף אחד יעבור דרכ ישובו.
לעיתים קרובות הכביש הרוס אך באותו כביש מתנוססים גבעות שהן איכותיות בהרבה מהכביש.
המהמורות גורמות לנהג הישראלי נזקים קשים אשר מצטברים מבלי שנשים לב אנו נפגעים פיזית ונפשית. ובנוסף נזק מצטבר לרכב, נזק אקולוגי כי כל בלימה מופרזת יוצרת זיהום אוויר קשה של הבלמים והדלק. נזק בצורה של פקקים מיותרים ולתאונות מיותרות עקב עצבנות מצטברת, וחוסר תשומת הלב מוסטת ממרחב הכביש ומצטמצמת בציד נקודתי של המהמורה.
סיכום הנזקים הישירים והעקיפים מהמצאות המהמורות :
1. פגיעה מצטברת בעמוד השידרה התחתון, בכתפיים ובצואר.
2. החרפה של כאבים בכלל ובפרט כאבי ראש, גב, כתפיים, צואר ועוד.
3. אין ספק שנסיעה במהמורות בכביש מהווה גורם נוסף מצטבר וחמור לבעיות גב, צוואר, עצבנות ולחץ.
4. איבוד הריכוז ותשומת הלב מהכביש: - בזמן שאנו מחפשים על הכביש את המהמורה אנו מסירים את המבט והריכוז שלנו לנעשה בכביש.
5. מבנה המהמורות גורם לטלטול מוגזם ומזיק גם במהירות נמוכה בהרבה מהמותר.
6. הטלטלות היומיות גורמות לזעזועים וליציאה ממצב של איזון.
7. הטלטלות העזות גורמות לנזק מצטבר לרכב והמתלים, הבלמים והקפיצים נשחקים, נזק העלול להוביל לתאונות.
8. גרימת עייפות ותשישות מהמתח ומהטלטלה.
עובדות מהשטח:
לעיתים בקטע כביש קצר יש 10 מהמורות, מי מכם שאינו מגלה סימני כעס , לחץ וחוסר ריכוז בנהיגה כי הוא מחכה או מחפש מוקשים נוספים, ולבסוף אנו מותשים ולעיתים חוסר הריכוז יגרום חלילה במקום אחר לתאונה.
נהגים יורדים במהירות לשוליים.
נהגים אשר עוברים את המהמורות בנסיעה מהירה כי לטענתם תחושת הטלטול פחותה.
אופנועים וקטנועים מעדיפים את המהמורות כמקפצה כייפית.
הנזק הנגרם מבלימות מיותרות עקב ריבוי המהמורות:
סטיית תשומת הלב מהכביש
שחיקת בלמים מואצת
העלאת זיהום האוויר עקב חיכוך מיותר של הבלמים והגלגלים יוצרים גזים רעילים
עצבנות ומתח ועוד.
הקשר בין תאונות למהמורות:
נסיעה יום יומית בכבישים עם מהמורות גורמים ל חוסר סבלנות, עצבנות, לחץ של הנהג, חוסר תשומת לב, בלמים ובולמי זעזועים שחוקים (כפי שעצבינו נשחקים) ועוד. כל אלה מהווים מגורמים העיקריים לתאונות.
המסקנות:
1. רצוי שכולנו נתפקח כולל הרשויות והממשלה, לדאוג באמת לתושבים ולמנוע מפגעים של המהמורות בכבישים או גרימת חסימות כבישים.
2. למנוע את האפשרות של הרשויות לחסום כבישים בעזרת מהמורות כי אנשים ימשיכו לסוע בכל דרך שתביא אותם ליעדם.
3. עלינו להתלכד, לתרום כל אחד לפי רצונו וכישוריו ולהחתים אנשים רבים על עצומה כדי שנגיש אותה לחברי הכנסת כדי לחוקק חוק עם סטנדרטים נאותים להתקנים חדישים ואגב מאוד זולים ולהוריד את המפגע הנקרא מהמורה מכבישי ישראל.
4. אם באמת טובת הציבור עומדת מול עייני המתכננים מומלץ לאמץ את מסקנות הממציאים הקנדים שנטשו את השיטה הישנה הלא מוצלחת של מהמורות על הכבישים, ואשר עברו לשיטה היעילה יותר שאינה מזיקה לאדם לרכבו ולסביבה והוכחה יעילה יותר להגבלת מהירות .
5. אני מציע במקום להשקיע במהמורות נשקיע בכבישים תקינים, זה גורם חשוב לבטיחותנו ובטיחות יקירינו .
6. אני מציע להתארגן כקבוצה לא תלויה אשר תניף את הדגל כדי לאלץ את הרשיות והממשלה להמיר את המהמורות לשיטה החדשה והיעילה של הגבלת המהירות.
לתומכים בעצומה אנו מציעים להרשם כאן ולאלה היכולים להציע הצעות לפעולה יעילה אנא עשו זאת.
לרישום:
יצחק טבעוני
BSc.TE
נטורופט ומומחה לרפואה פונקציונלית
http://www.tivoni.com
יצחק טבעוני B.Sc.TE
נטורופט, הרבליסט, בוגר רפואה סינית, מפתח שיטת טבעוני לאבחון וטיפול דרך תעלת האוזן ומומחה לשטיה הפונקציונלית
http://www.tivoni.com
נטורופט, הרבליסט, בוגר רפואה סינית, מפתח שיטת טבעוני לאבחון וטיפול דרך תעלת האוזן ומומחה לשטיה הפונקציונלית
http://www.tivoni.com